October 24, 2009

~..Multaqa' Qiyadah..~


Salam buat sahabat2ku...ingin ana kongsikan di sini tntg peristiwa pahit manis yg brlaku smsa brlngsngnya majlis Multaqa' Qiyadah yg lalu.Hrmm...scra kseluruhan ana merasakan majlis itu brlngsng scra sederhana shj...tiada yg istimewa mahupun menarik...semuanya hnyalah ala kadar shj. Mungkin disbbkan prsiapan yg x brape mntap drpd kpimpinan yg bru ini...sblm itu, ana dn sahabat2 yg lain tlh dibhgikan tugas oleh ustzh...hrmm..analah yg ditugaskan utk prsiapan dwn bg mjlis trsbt...mmg ana mgaku yg ana x melakukannya dgn trbaik..ana minx maaf kpd sume shbt di ats klmahan ana ini...malah ini mrupakan tugas prtama kami sbgi kpimpinan yg bru..jd mngkin ana trlalu kekok utk laksanakannya...hrmm...mmg bnr byk pristiwa yg brlaku dn ia mgajar ana btapa pntingnya krjasama antara shbt2 dn pd saat ini juga ana mula mngenali prngai shbt2 yg lain....yg mngkin ana belum knl mrka lagi sblm ini...hrmm...ana sbgi org yg mmprsiapkan dwn mmg byk cbrn yg ditrima...ade prkara yg brlaku x sprti yg dirncng tpi ana tahu bhwa kita sbgi manusia mmg hnya mrncng ttpi Allah yg menentukan sgalanya...mmg ana brasa sgt sedih, kecewa ttpi ana trigt akn kata2 td dn ia mmbuatkan ana redha mnrima sgla yg brlaku....ana mmg trsntuh tatkala presiden mngatakan prsiapan dwn x memuaskan tp ana tbh mnrimanya wlpn ana x brpa sihat slps mlakukan prsiapn dwn trsbt...buat shbt2 ana yg muslimat...ana tahu ade yg trasa disbbkan ksilapan ana yg mncdgkan sesuatu shingga trlupa pd mrka..maafkan ana..hajar(r), husna, munirah dan farah husna...ana alpa tntg kalian..hrmm..pristiwa yg indah tidaklah sbrapa tpi bg ana mmg brmakna krn ukhwah itu mmg indah dan manis...ana trigt sbuah hadis, " La yukminu ahadukum hatta yuhibba li ahihi kama yuhibbu linafsi " yg brmksud Tidak sempurna iman seseorang itu sehingga dia mengasihi saudaranya sepertimana dia mengasihi dirinya sendiri. Cukuplah setakat ini dulu coretan drpd ana yg x sbrapa ini....Wasalam..=)

~Daripada Afiza~


8 comments:

assakinah said...

salam..
syukran fatin wa afiza.. atas sokongan dan dorongan korang kat farah..
terharu..huhu..

nice post!! hehe
farah pun tak post2 lagi untuk multaqo qiyadah..
hehe..
fiza.. nnt frh bg gmbr... k?

AbdullahUmar said...

erm... muhasabah tuh tjadi biler ader iman kt hati, naluri manusia firahnya inginkan yang terbaik.. brusaha itu satu ikhtiar yang spttnya.. smoge bjayer

Fatin Syuhada wa Afiza said...

afiza,it is more important to learn from mistake...don't make as a hard thing just consider it as our learning process..ok?? by fatin

ukhtik ;) said...

comel tngok korg pkai tdung lbuh.
hehe
da klu skola ssh nk jmpe org rmai2 pkai veils cam2..
even kat bumi anbiya(",)

nyway..
slamat bejuang & bemujahadah
bittaufiq wannajah, insyaAllah

ukhtik ;) said...

*dah klua skola~
error sket

Fatin Syuhada wa Afiza said...

uhkti sihat ker?

Fatin Syuhada wa Afiza said...

sebenarnya , kitaorang nak tau saper sebenarnya di sebalik identiti ukhti nie...he..he..

Fatin Syuhada wa Afiza said...

nak bersin pegang tali mas idayu tuh..he..he..he