October 10, 2009

~SILAP PILIH MINGGU BALIK KAMPUNG LAA~

Salam kpd semua yg mengenali diri ana...hrmm..psti semua trtnya2 knapa ana tulis tajuk sebegitu bukan??Haa...ni ana nk ceritakan sedikit apa yg brlaku spnjng ana nk balik kg dan suasana di kg ana pd minggu ini...Ok..ana balik kg brsama sahabat2 ana dgn menaiki bas..mcm2 dugaan brlaku kpd ana..tpi ana redha mnghadapinya dan brtawakal kpd-NYA krn ana tahu bhwa Allah sdg mnguji ana...Setibanya ana di rumah ana....ana brasa sgt trkjut dgn prubahan yg brlaku bukan shj di sekitar kg ana malah hmpir seluruh kwsn spnjng ana dlm prjlnn balik ke rumah dr prhentian bas di Port Dickson...di tmbh lagi dgn traffic jam nyer...Ya Allah..mmg hari yg sukar tpi akhirnya slmt tiba di rumah...Prkara yg ana trkejut sgt ialah rumah ana dijadikan pemisah antara 2 parti iaitu BN dan PAS...sungguh malang rumahku ini..ana brasa sgt sedih dgn apa yg brlaku...byk bndera brgntungan...mmg nmpk meriah tpi dlm kemeriahan itulah ada kesedihannya...hrmm...ana mngatakan minggu ini ana silap pilih minggu krn ibu ayah ana sgt sibuk dgn majlis2 dan jamuan yg diadakan oleh kedua-dua parti trsebut...ana mnjd x brapa tng di rumah apabila melihat ibu ayah ana keluar masuk rumah....begitu sibuk sprti org brkrja..malah ibu ana bgtahu kpd ana bhwa ayah ana prnh demam sblm ini dlm minggu yg sibuk itu....Alhamdulillah..skrg beliau sudah pulih...hrmm...tpi ada prkara yg mnggelikan hati ana apabila ibu ana brkata' Along...ibu x masak lauk pun ari ni sbb ade jamuan raya brturut2...' maknanya di sini..spnjng kempen ini brlngsng...pnduduk di sekitar kg ana ini sntiasa knyng shja sbb slalu jer ada jamuan makan utk semua...jd brt badan semua pun naik...hehehe...xdelaa ana gurau shja...hrmm...pd mlm jumaat ari itu...ade ceramah oleh Nik Abdul Aziz, Anwar Ibrahim dan ade lagi sorng tpi ana x igt laa pulak...lgpun ana x prgi pun hnya tgk posternyer shja...ok..ari esoknyer pulak...ibu ayahku prlu mghadiri ke majlis guru2 di Taman Dato'...mjlis itu prlu dihadiri oleh mrka sbb mrka adlah para pndidik....hrmm...mjlis itu dihadiri oleh Dr Mohd Puad Zarkashi, Timbalan Menteri Pelajaran....kata ibu ana..di mjlis itu nnti ade sesi dialog brsama timbln trsbt...ana mrasakan masa inilaa...guru2 di sekitar kwsn ini dpt myuarakan isi hati mrka srta mslh yg mrka hdpi slama ini...ana pun bgtahu kpd ibu ana spya jgn lpskan pluang ini sbb pluang ini x slalu dpt dan jgn sia2kan nya...pd mlm sabtu itu...ana brasa bosan sgt di rumah tatkala ibu ayahku ke mjlis trsbt...adik2 ana prgi juga tpi ana mls nk ikut sbb mjlis itupun khas utk para guru shja...hrmm...ari Ahad..adalah ari yg mndebarkan bg semua pihak...sbb itulaa hari mrka akn mngundi parti yg mana akn memimpin kwsn trsbt...Haa...sblm ana trlupa..ana mrasakan kempen2 ini ade manfaat nye juga sbb kwsn di Port Dickson ini mula dipertontonkan di kaca TV scr x lngsung meningkatkan sektor perlancongan.....hrmm...cukuplaa stkt ini dahulu coretan dr ana....ana ingin minta maaf kpd semua sbb ana ade mnyentuh isu2 politik dlm coretan ini....tpi ini adalah dr sudut pndngn ana sndiri memndngkan prtama kali ana melihat pilihan raya di sini begitu aktif skali...Baiklah...sampai di sini shja dr ana....barakallahufikum...Wasalam...


PERSOALAN UTK SEMUA: Sekiranya anda brada dlm situasi ana...di mana rumah anda mnjd pemisah bg 2 pihak...mana yg akn anda sokong? BN atau PAS?? anda x prlu mnjwb soalan ini di dlm blog ini...cukuplaa stkt utk menguji diri anda shja...MAAF seandainya ana mnyinggungkan prasaan anda...klu anda x mnjwb pun tidak mngapa...

7 comments:

Fatin Syuhada wa Afiza said...

salam ..afiza..pemgalaman yang cukup menarik bila rumah kita dijadikan pemisah antara dua parti besar..tapi soalan kedua tu.....
anyway..every cloud has a silver lining right??...by fatin syuhada.

Mufarwa said...

salam...wallah...bestnya rumah ko... dapat tgk macam2...aku teringin nak ada rumah macam tu...lagi2 kalau rumah aku pemisah antara DAP,PAS, UMNO dgn PKR>...hahaha...x ke haru camtu...Best gilerh dpt dgr org2 umno bergebang2 memburukkan para ulama malaysia...

Kalau aku la nak pilih parti mana kalau tesekat antara dua pasti camtu,aku akan pilih parti yang sentiasa konsisten memperjuangkan pegangan parti...bukan macam ada parti tu...kata perjuangkan islam tapi islam hadari ngan 1malaysia je kita dapat...

camne umat nak maju kalau ada parti macam macha ni??

Fatin Syuhada wa Afiza said...

wow bro...komen yang memberansangkan ha..by fatin syuhada

AbdullahUmar said...

Herm... bek dok umah tgok tv... hahak... Islam tuh ltaknyer kt atas skali... umno xkn msok SYURGA, PAS pon x msok syurge, yang masok syurge ialah orang yg bwk mningkatkan nama ISLAM dan mmperjuangkannya dgn sepenuh hati...

da mjwb soklah dah tuh

Fatin Syuhada wa Afiza said...

wah ..konklusi yang paling tepat! by fatin syuhada..sorry la kena tulis nama sbb kongsi blog ni ngan fiza

AbdullahUmar said...

fatin, abg ko pe kabor???
skolah pineng kn???

Fatin Syuhada wa Afiza said...

dio bertambah sihat tambah2 bila duduk penang...