December 18, 2009

ANDA PEDULI KER?

salam maal hijrah buat rantaian besi para mujahid wa mujahidah yang tak henti menulis demi islam.begitulah jiwa anak muda sekarang ,kental tapi bukan kenyal.membara- bara jiwanya untuk panji Allah jua.namun, perlu ingat kita ini tetaplah jua seorang hamba di sisiNya.



anda peduli si anak kecil ini? untuk apa?
kerana untuk pengetahuan anda si anak kecil sudah tidak terjamin lagi suasana persekitarannya.siapa tahu mungkin anak kecil sekarang dibesarkan dalam environment soleh tetapi mungkin juga dalam suasana penuh hiburan. maklumlah, sekarang lagu dan dialog si artis yang dihafal. lagipun tak lamakan temuduga TOMTOMBAK..wah, berderet laa mak bapak yang nak hantar anak jadi wira kat sana...wira di pentas...







anda peduli ker diorang ni?
sebenarnya baru2 saya telah pergi ke sebuah shopping mall . andai kata kalau saya buat statistik
la dah tentu hasil daripada statistik itu 85% remaja yang berkuku 1 1/2 inci, berpakaian 50% potongan kain dan 93% kebebasan untuk berpegangan tangan serta seangkatannya.
yer...demokrasi betul negara kita ni yer..
baru2 ni juga beberapa berita siri remaja merogol dan dirogol kembali mendapat perhatian ..mana taknyer, pesta seks dah macam aktiviti persatuan...sedangkan si bapak pun makan anak...susah nak percaya orang sekarang.dah tak de yang melindungi kalau adapun sangat susah ditemui.

akhirnya nanti jadilah macam nih..


ya Allah, selamatkan remaja kami.. selamatkan kami dan mereka






anda peduli akan kejadian nih?
"eh, benda ni jadi sebab dia yang derhaka bukan aku, aku ni anak emak..lagipun, cukupla aku sebar sebar benda ni asal orang dapat tahu sudah"
kalau macam ni laa mentaliti rakyat 1 malaysia sekarang , jawab nya tunggang langgang ....kalu difikirkan bagaimana untuk kita mengurangkan kejadian seperti ni? jawabnya

" seorang anak itu, tak dapat untuk menjadi seorang anak yang soleh,
sebab ibu bapanya tak pernah nak ajar anak tu, macam mana nak jadi anak yang soleh.."
maka di sinilah peranan ibu bapa bermula, didik lah, prihatinlah dengan mereka







anda peduli?
mungkin anda peduli tapi yang lain?
washington tidak mahu bekerjasama secara global dalam menangani isu ni walhal negara ini merupakan negara yang paling banyak menyumbang kepada global warming...sayang..ini negara maju dan canggih tapi masih tak berdaya menbuka mata dan telinga untuk mendengar suara bumi...

jika hendak disenaraikan tentu berlambak pula yang nak di postkan, tapi ni adalah sebahagian sahaja...namun, saya tak lupa masih ada yang peduli di luar sana .saya yakin ramai lagi yang giat usaha untuk bantu anak muda masa kini, kempen selamatkan bumi, kem bina diri supara sesama kita ni tak de yang lupa diri.

contoh mereka yang berjiwa besar ni macam nilah..





jadi untuk mereka yang sedang berjuang membantu islam teruskan perjuangan .
walau yang kita mahukan tak dapat di dunia tapi di akhirat kelak..mintalah


by fatinsyuhada

2 comments:

another role player?! said...

betul ke amerika tanak kerjasama? wah.. ini dh takboleh jadi ni. pdhl diorg yg wat mcm2 kat ats muke bumi nih. nuclear-bombing, perang itu-ini, blom kire lagik green-house effect yg diorg dh buat. lagi lah byk. takpe fatin. kite mula2 mengubah dulu.

Fatin Syuhada wa Afiza said...

mmg betul, nampaknyer thn depan kena lar sokong program kitar semula yang sekolah buat..tak boleh malas2 hantar surat khabar lama tau! fatin syuhada