August 1, 2009

WADAH PERJUANGAN HANGAT KEMBALI!



Assalamualaikum wbt ana ucapkan pada sahabat2 yang ana kasihi.Salam selawat penuh kerinduan pada junjungan Rasullulah saw ,para sahabat baginda,keluarga baginda serta salam perjuangan buat sahabat2 .Alhamdullilah3.......ana merafa'kan kesyukuran pada Allah kerna masih memeberi ana ruang masa untuk menulis setelah sekian lama ana senyap dek kesibukan dalam jihad ta'lim dan juga kerna ana duduk asrama.

Sepanjang ruang masa yang Allah pinjamkan kepada ana,pelbagai perkara telah berlaku..baik yang buruk untuk muhasabah mahupun yang baik untuk diteladani..Apa yang ingin ana kongsikan di sini..ialah sedikit pengalaman dan perasaan...Setelah sembuh dari disengat satu badan...hehe..ana ,melalui exam formatif 2,diserang demam+batuk+selsema+migrain..ana dapat semula belajar seperti biasa..

Suatu hari ,cikgu saodah panggil semua kp ..."ok...isnin depan kamu akan terima watikah perlantikan kp ..cikgu harap kamu boleh susun dan bersedia..syahmi dan farzana..sila uruskan"
bayangkan masa tu hari sabtu, ganti sekolah..esok ahad pasru isnin

Esok ,ahad..mmg laa..ana prep mcm biasa ..pastu Hajar Yusof datang sebab nak tanya pasal pengurusan musolla..tengah hari kemudiannya sahabat baik ana panggil dan suruh ana duduk di sudut kelasnya.pastu dia panggil afiza..Dengan Nama Allah ....

"Atin,Fiza tau kan esok perlantikan..so ..korang pegang mt maaf"Ana terdiam..Fiza menolak dan nangis..Lepas ana diam dlm jangka yang agak lama..ana cakap ..ana x mampu.sebab ana kena jaga 2 benda so ana takut x mampu imbang andc ana pun nangis.so,semua kita org berdiskusi kat sudut tepi tuh..last..farzana ckp.."tin..cubalah kau terima ,sapa lagi tin..kalu boleh kau ikhlaskan diri kau masa bc ikrar"mmmmmmmmmmm otak ana kosong

malamnya semua kp kena susun kerusi u assembly..ana kena demam balik sbb terkejut ..balik dorm dkt kol 12 lebih tiba2 farzana dtg...dia tolong urutkan kepala ana..ana punya terharu rasa nak nangis malam tu jugak..an paham yg dia sndiri tertekan sama cam fiza..sambil2 tu kitaorg bincang..ana masih x boleh terima lagi...

esok time ikrar ..ana x ada perasaan langsung..syahmi bc dengan smgt tp kitaorg....Allah ,,kuatkan hati hambamu.Diringkaskan cerita..2 hari later..ana jumpa x-tkua .denagr dia ckp tntg tugas ana....ana rsa berat sgt..terus ana cari farzana..ana luahkan kat dia..malam tu kitaorg atur 2 plan utk ana letak jwtn...

esoknya, kitaorang berurusan dgn ramai guru lastly baru kitaorg jumpa utzh.asmah dan ustzh x kisah.masa ana tgk muka farzana..ana x tau nak ckp macam mana..ana sedih
then...tgh hari tu ada pertukaran fail dgn pimpinan lama..Ya Allah..ana rasa mmg x patut ana buat mcm ni..ptg tu..ada liqa' kp.untuk bincang perlantikan biro2.perasaan an masa tu berbolak balik.ana 2 betul2 x ada pendirian masa tuh..entahlaa..

malam tu..lepas solat maghrib ada pengumuman mt badar ada org nak jumpa.dipendekkan cerita..ustaz kitaorg nak jumpa...apa yang mmg menyentuh hati ana adalah bila sahabat ana,farzana cakap "semua org tahu..ana mmg rapat dgn atin.Tp bila atin nak letak jwtn dlm mt kp..ana rasa sebelah kaki an ahilang..ana rasa x ada semangat".Kali ni...bukan mata ana yang mengalirkan air mata tp hati ana...

malam tu..farzana minta ana buat keputusan tetap..masih x terlambat lagi..so..ana beristikharah dan doa byk2.Esoknya..ana x fikir apa2.jujurnya macam ada semgat jer hari tu utk ana kerja dan blajar..tgh hari farzana tanya ana.."atin , apa keputusan kau?.Inysa Allah..aku terima..tapi ko kena sntiasa dgn aku,susah sng"Alhamdulillah...

jadi ..apa yang ana nak simpulkan kat sini..ialah ..kami sgt2 perlukan sokongan.semangat,bantuan dalam melalui fasa yg baru ni..Ya Allah....kuatkan lah hati kami dan eratkanlah ukhuwah kami..kurniakann kami kekuatan "Amin..ana harap tiada pihak yang hanya salahkan kami andai jadi apa2 tetapi bimbimglan kam i..tunjuk ajar kami.Moga Allah sentiasa menemani dan mencurahkan barakahnya ,rahmatnya dan bantuannya serta kekuatannya pada org2 yang membantu agamanya..Amin..Sekian wassalam




6 comments:

Muhammad Hafizan bin Abd Hamid said...

alhamdulillah..
ana sentiasa support!

Farzana Maulan said...

taktala dugaan menghampiri kita, ukhuwah yg terbina adlh pnyelamatnya...

syzwani romeli said...

salam, nothing 2 say! juz wanna to say korang mesti bleh nyer... insya-Allah..hope kepimpinn batch kiter adlh plg manTAP! and wanna to say some applogise for what i have done to all Kp in shams..! chaiyok! korang BOLEH! ^_^

mawaddah said...

atin~
jgn la sdey2.
kuatkn smgt!

Anonymous said...

thanks arr kat korang sume...

Fatin Syuhada wa Afiza said...

thanks arr kat korang sume...