January 1, 2010

KEEP HOPE ALIVE!!!

salam and selawat to our beloved,Rasullulah s.a.w....may Allah keep blessing us and help us since year 2010 will promise us with a lot of new challenging things.Insya-Allah. anyway, sorry for a very2 late posting cause i need to do a lot of things .thanks to afiza foe the newest post..its a nice post!

leaving 2009 and entering 2010
was not as simple as abc..there's a lot memories left...for shamsians, year 2009 was called as SADDEST YEAR ...but its not the main and the strongest reason for us to stop our journey coz its still too far to be reach.....mission impossible or possible???

debaran 2010...

cukup writing dalam english, tiba martabat bahasa jiwa bangsa..
mengharungi tahun baru dengan yuran asrama yang begitu mahal (300 %) kenaikkan ditambah dengan pemberitahuan bahawa kerajaan tidak akan menanggung bil air dan elektrik mmg cukup memeritkan..yuran yang terlalu mahal mencecah RM630 setahun mmg sudah menyesakkan saluran trakea ni untuk bernafas... belum masuk lagi dengan kelengkapan asrama, sekolah, duit dorm , duit kelas, bayaran buku....lagipun, tahun lepas tak dapat bonus jadi sesak lah awal tahun ni..

walau macam mana pun...cabaran 2 ni lah sepatutnya menguatkan kita..kadang 2 terdetik juga mana perginya RAKYAT DIDAHULUKAN?? adakah kita ni RAKYAT DIBAHULUKAN?? makanaya, kita kenalah tanggung bahananya..

bercerita tentang tahun baru semestinya menjadi satu tradisi pelik di negara kita iaitu menyambutnya dengan hiburan konsert, pesta seks, minum air setan , arak, pil khayal, dan macam 2 lagi maksiat...kata orang " suka hati bapa tiri belah mak nyah aku lah nak buat apet? ko per masalah?"lebih syok bila ada yang menambah "setahu aku lah.. dalam islam ni tak ada paksaan, yang ko sibuk2 ni pasal.."

maafla..tetapi jangan salah faham dengan dalil berikut, analoginya seperti ni:
anda bebas memilih untuk bekerja atau menganggur..ia pilihan anda dsan takkan ada yang memaksa anda cuma bilamana anda memilih untuk bekerja, maka ada syarat 2 yang wajib diikuti untuk menjadikan anda seorang pekerja

baru2 ni juga saya mendapat satu sms dari saudara yang mana ia menyebut:

PERHATIAN WAHAI UMAT ISLAM, BILA SAMPAI 31 DISEMBER,BERAPA RAMAIKAH YANG BERSEDIA MERAIKAN TAHUN BARU?? TETAPI ADAKAH MEREKA SEDAR BAHAWA TELAH DIFATWAKAN OLEH SYEIKH AL AZHAR, SYEIKH TANTAWI, SYEIKH YUSOF AL QARDAWI DAN ULAMA2 KONTEMPORARI BAHAWA MENYAMBUT TAHUN BARU BERETI MENYAMBUT ULANG TAHUN HARU JADI TUHAN YAHUDI DAN KRISTIAN.. BAGI MEREKA YANG TIDAK TAHU HUKUMYA FASIQ(DOSA BESAR) TETAPI BAGI MEREKA YANG SUDAH TAHU HUKUMNYA MURTAD..JADI FIKIR2KANKAL!!

jadi sebarkanlah agar tidak ramai antara kita nanti yang murtad tanpa disedari lagi bahaya

bagi sahabat seperjuangan,
selamat berjauya dalam spm tahun hadapan
semoga semua program yang kita rancangkan berjalan dengan baik
semoga kita boleh menambah baik nilai transformasi dalam diri kita



and last but not least,
i would to share words that keep repeated by Reverend Jesse Jackson when he spoke at the Us Democratic National Convention that is....

KEEP HOPE ALIVE!!


by fatin syuhada




2 comments:

another role player?! said...

wah. speaking tu. kita pun dah tak speaking. bgus2. awk-awk (geli siot) malam 31 dis tu mmg aku tak tido. tapi sbb nk tggu gerhana. last2 aku tido gak. bile jam bunyi langsung tak bngun. hAHA. so.. i'll keep my hope alive then. chillax, fatin!


and afiza too.

Fatin Syuhada wa Afiza said...

yer ke?? aku pun tunggu gerhana gak!